1.
Documentació administrativa. La carta. Criteris generals de redacció
[PDF, 734 kB]
Font
Documentació jurídica i administrativa
Criteris lingüístics de la Secretaria de Política Lingüística
Com hem vist a la definició, la carta pot tractar de més d'un tema, i aquests poden ser molt variats segon si es tracta de relacions personals, comercials o administratives. Les breus explicacions que tot seguit us exposarem afecten principalment, però no exclusivament, les cartes pròpies de la [...]
Fitxa 4201/4Darrera versió: 14.02.2020TítolFraseologia de la cartaResposta
Exemples de fórmules per al paràgraf inicial:
Em plau adreçar-vos aquesta carta per... En resposta a la vostra carta del..., us informem que... Tal com vam acordar telefònicament, us envio... En relació amb la vostra sol·licitud de data..., us comunico que... Lamentem haver de comunicar-vos que... Us agrairia que... Atès que..., us agrairíem que... Amb l'objecte de..., us sol·licitem... En data... hem rebut... Amb motiu de... Exemples de fórmules per als paràgrafs intermedis: Pel que fa a la vostra consulta sobre... Tenint en compte que... Per aquest motiu, us agrairíem que... D'altra banda, seria molt convenient que... Exemples de fórmules per al paràgraf final: Confiem que aquesta informació serà del vostre interès... Espero que podreu atendre la meva sol·licitud... Us agraïm per endavant la vostra col·laboració... Esperem les vostres indicacions... Si necessiteu més informació, podeu adreçar-vos a... ClassificacióCategoria
Convencions
.Disseny de documents
Fitxes relacionades |
2.
Documentació administrativa. La carta. Cos
[PDF, 734 kB]
Font
Documentació jurídica i administrativa
Criteris lingüístics de la Secretaria de Política Lingüística
A part dels criteris generals de redacció expressats i com a tret que afecta tot el text de la carta, convé recordar que des del primer moment cal definir el to de relació entre els comunicants. Aquest to, que sempre s'ha de moure en un nivell de formali- tat, pot ser solemne, respectuós o cordial [...]
|
3.
nota de la redacció
[PDF, 313 kB]
Font
Abreviacions
Criteris lingüístics de la Secretaria de Política Lingüística
Paraula: nota de la redacció
Abreviatura: n. de la r.
Sigla:
Símbol: [...]
|
4.
Documentació jurídica. administratiu. Criteris generals de redacció
[PDF, 734 kB]
Font
Documentació jurídica i administrativa
Criteris lingüístics de la Secretaria de Política Lingüística
compareix. La redacció ha de ser clara, rigorosa i concisa, i la relació de documents que s'adjun- ten a l'escrit d'interposició, les peticions i els altressís s'han de redactar de manera ordenada, en paràgrafs independents i numerats amb xifres aràbigues. Pel que fa al tractament personal, recomanem d [...]
|
5.
Documentació jurídica. Presentació. Criteris generals de redacció
[PDF, 734 kB]
Font
Documentació jurídica i administrativa
Criteris lingüístics de la Secretaria de Política Lingüística
el nom i els cognoms del procurador o la procuradora i de l'advocat o l'advocada, quan hi intervinguin ? els fets, numerats i separats ? els fonaments de dret, numerats i separats ? el que es demana, expressat amb claredat i precisió Com a principi general, la redacció ha de ser clara, rigorosa i [...]
|
6.
Documentació administrativa. El certificat. Criteris generals de redacció
[PDF, 734 kB]
Font
Documentació jurídica i administrativa
Criteris lingüístics de la Secretaria de Política Lingüística
La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció administrativa. Aquests principis es basen tant en la redacció acurada de la informació que s'hi expressa com en l'estructuració lògica i en blocs homogenis de la informació. La documentació administrativa parteix, gairebé [...]
|
7.
Documentació administrativa. El recurs. Criteris generals de redacció
[PDF, 734 kB]
Font
Documentació jurídica i administrativa
Criteris lingüístics de la Secretaria de Política Lingüística
La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció administrativa. Aquests principis es concreten tant en l'estructuració lògica i en blocs homogenis de la informació com en la redacció acurada de la informació que s'expressa. La docu- mentació administrativa parteix gairebé [...]
|
8.
Documentació administrativa. El saluda. Criteris generals de redacció
[PDF, 734 kB]
Font
Documentació jurídica i administrativa
Criteris lingüístics de la Secretaria de Política Lingüística
La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció administrativa. Aquests principis es basen tant en la redacció acurada de la informació que s'hi expressa com en l'estructuració lògica i en blocs homogenis de la informació. La documentació administrativa parteix, gairebé [...]
|
9.
Documentació administrativa. La citació. Criteris generals de redacció
[PDF, 734 kB]
Font
Documentació jurídica i administrativa
Criteris lingüístics de la Secretaria de Política Lingüística
La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció administrativa. Aquests principis es basen tant en la redacció acurada de la informació que s'hi expressa com en l'estructuració lògica i en blocs homogenis de la informació. La documentació administrativa parteix, gairebé [...]
|
10.
Documentació administrativa. La invitació. Criteris generals de redacció
[PDF, 734 kB]
Font
Documentació jurídica i administrativa
Criteris lingüístics de la Secretaria de Política Lingüística
La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció administrativa. Aquests principis es basen tant en la redacció acurada de la informació que s'hi expressa com en l'estructuració lògica i en blocs homogenis de la informació. La documentació administrativa parteix, gairebé [...]
|